Dag 13: Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Anouk Killaars - WaarBenJij.nu Dag 13: Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Anouk Killaars - WaarBenJij.nu

Dag 13: Orlando

Door: anouk killaars

Blijf op de hoogte en volg Anouk

05 Juli 2012 | Verenigde Staten, Orlando

Dag 13: Orlando

Vandaag moesten we vroeg opstaan, om 06.00 liep de wekker af. Om 07.00 gingen we richting Discovery Cove. Hier moest je vroeg voor de deur staan, omdat je mag zwemmen met de dolfijnen op inschrijving. Gelukkig waren we een van de eerste en konden we om half 9 al zwemmen.
Snel een wetsuit aangedaan en richting de hut gegaan waar we informatie kregen.
Na 10 minuten was dit klaar en konden we met ene groep van 8 personen naar een dolfijn gaan.
Het was geweldig, we kregen eerst informatie over de dolfijn. De naam was Joosie :D
We mochten hem aanraken, kunstjes laten doen, een kus geven (zie foto) en het leukste was wel: je mocht mee “liften “op de rug van de dolfijn ! GAAF!!!!!
Na 30 minuten was het klaar en konden we even gewoon zwemmen. Nouja gewoon, we gingen het water in en zagen van alles over de grond bewegen. We gingen kijken met de duikbril en snorkel, zaten er allemaal vissen en roggen in het bad. Je kon de roggen gewoon aanraken.
Om 11.00 moesten we richting het volgende deel gaan. Dit was met helmen duiken. Ook hier kregen we uitleg en gingen we het water in. Je kon gewoon ademen in de helm, het was heel raar. De helm was boven water heel zwaar, maar onder water hield hij je op de bodem zodat je kon lopen. In dit bad zaten ook allemaal vissen en roggen, daar liepen we gewoon doorheen. In het midden van deze route kregen we 2 dieren te zien: een zeester en een zee-egel. We mochten ze zelfs vasthouden !!!
De zee-egel was heel raar om aan te raken.
Na 20 minuten waren we weer boven en konden we de foto’s zien.
Hierna hebben we tot 17.00 uur gezwommen tussen de vissen en roggen.
Voordat we naar huis gingen moesten we eerst nog de cd’s / video / foto’s / poster / sleutelhanger ophalen. Deze hadden we laten maken. ( deze kon je apart kopen van de dolfijnen en de helmen ).
Het was geweldig en het vroege opstaan wel waard :P.

• 06 Juli 2012 - 06:42

Moeder-Oma:

Wat prachtig om dat al te zien is al fijn.En wat mooie foto's.
    wat zullen jullie veel te vertellen hebben,als jullie weer terug zijn.Ik verheug me er nu al op.Maar moet nog heel even wachten.Ik kan niets anders zeggen dan geniet er van ,het kan nu nog.Groetjes en veel liefs en tot morgen.Dikke pakkert,Doeiii.

• 06 Juli 2012 - 10:26

DE LIEVRLINGSOOM:

De dolfijn krijgt wel een kusje maar iki ..........................
    leuk is dat en bij mij is het ook nog eens gratis !!!